Community Forums
PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Berkaitan hal-hal semasa dari politik hingga kepada hal-hal sekeliling kita
Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexIsu semasa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
faisal
Student L6



Joined: Jun 27, 2008
Posts: 1275

PostPost subject: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 7:48 am
Reply with quote

Akhirnya,

Secara Rasmi PAS telah memecat dr. Hasan Ali...

Tahniah Dr. atas ketegasan & prinsip diri...

Takziah Dr. atas keguguran dari jemaah...
Back to top
View user's profile
kopiahputih
Student L3



Joined: Dec 07, 2009
Posts: 666

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 7:53 am
Reply with quote

Terima kasih di atas sumbangan kepada Parti PAS selama ini.

Sebagaimana kata Datuk, PAS telah meninggalkan perjuangan Islamnya. Oleh itu, PAS tidak lagi sesuai bagi Datuk (atau Datuk tidak lagi sesuai bagi PAS). PERKASA telah awal-awal lagi buka pintu. Insya-Allah, saya percaya UMNO pun turut akan melakukan perkara yang sama.

Selamat Maju Jaya, Datuk.
Back to top
View user's profile Send e-mail
faisal
Student L6



Joined: Jun 27, 2008
Posts: 1275

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 7:57 am
Reply with quote

Sini ada video rasmi dari Presiden..
Back to top
View user's profile
majpym
Student L1



Joined: Dec 07, 2009
Posts: 117
Location: Perak

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:19 am
Reply with quote

Pendirian beliau amat teguh.
Parti ini kosmetik, sukar nak pilih yang tepat.
Yang penting iman dalam diri.
Lebih baik beliau kekal BEBAS.
Pandangan beliau akan lebih didengari dan digunapakai.
Back to top
View user's profile
RD73
Ahli Setia



Joined: Oct 23, 2008
Posts: 2164
Location: Jalan Pawang Kuala Lumpur

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:20 am
Reply with quote

alasan kena pecat apa. limit bro sudah habis... tak boleh tengok video.
_________________


setiap khamis 9pm-11pm Putrajaya percint 18R4 atau P11 3A ... ada berani!!!! bawak datanglah... hehehe
Back to top
View user's profile
akhu_hurairah
Ahli Setia



Joined: Jul 29, 2010
Posts: 2071
Location: shah alam

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:22 am
Reply with quote

1. Dewan Pemuda PAS Malaysia mendokong keputusan yang dibuat secara musyawarah oleh PAS Pusat sebentar tadi bahawa Yb. Dato' Dr. Hassan Ali dibuang keahliannya berkuat kuasa serta merta dan menurut peruntukan perlembagaan parti, beliau masih boleh mengemukakan rayuan kepada Majlis Syura Ulama' selepas ini. Semoga Allah memberkati keputusan yang dibuat secara syura ini.

2. Kepada Dato' Dr. Hassan Ali, jika anda benar - benar ikhlas dengan perjuangan Islam, anda tidak lari meninggalkan perjuangan ini sebagaimana pernah berlaku kepada Dato' Abu Bakar Hamzah yg pernah dipecat kerana membuat kenyataan yg bercanggah dgn keputusan parti, tetapi beliau tidak lari meninggalkan perjuangan suci ini. Beliau berehat panjang dan akhirnya kembali semula kepangkuan PAS di penghujung karier dan usianya.

Nasrudin bin Hassan
Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia.

_________________
“Berhati-hati kalian daripada sifat prasangka. Sesungguhnya prasangka itu adalah kata-kata yang paling dusta. Jangan saling olok-mengolok, intai-mengintai, atas-mengatasi, dengki mendengki, benci-membenci dan jebak menjebak.

Jadilah kalian laksana hamba-hamba Allah yang bersaudara seperti yang telah diperintahkan kepada kalian. Seorang Muslim itu adalah saudara bagi seorang Muslim yang lain. Janganlah ia menzalimi saudaranya; janganlah ia membiarkannya (apabila ia dizalimi); janganlah ia menghina saudaranya. Taqwa itu di sini, (seraya baginda menunjuk ke dadanya).

Cukuplah bagi seorang Muslim itu kejahatan (dosa) menghina saudaranya yang Mukmin haram bagi seseorang Muslim itu (menceroboh) darah (nyawa) nama baik dan harta seseorang Muslim yang lain.” (Hadith Muttafaqun alaih)
Back to top
View user's profile
akhu_hurairah
Ahli Setia



Joined: Jul 29, 2010
Posts: 2071
Location: shah alam

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:22 am
Reply with quote

Muhibbul Hikmah : teringat ikhwanul muslimin pernah memecat seorang dari antara pemimpin tertinggi mereka...

"kami memecatnya bukan kerana islamnya kurang baik...boleh jadi islamnya lebih baik dari kami...tapi gerakan kita ada undang2 yg perlu dipatuhi.."

_________________
“Berhati-hati kalian daripada sifat prasangka. Sesungguhnya prasangka itu adalah kata-kata yang paling dusta. Jangan saling olok-mengolok, intai-mengintai, atas-mengatasi, dengki mendengki, benci-membenci dan jebak menjebak.

Jadilah kalian laksana hamba-hamba Allah yang bersaudara seperti yang telah diperintahkan kepada kalian. Seorang Muslim itu adalah saudara bagi seorang Muslim yang lain. Janganlah ia menzalimi saudaranya; janganlah ia membiarkannya (apabila ia dizalimi); janganlah ia menghina saudaranya. Taqwa itu di sini, (seraya baginda menunjuk ke dadanya).

Cukuplah bagi seorang Muslim itu kejahatan (dosa) menghina saudaranya yang Mukmin haram bagi seseorang Muslim itu (menceroboh) darah (nyawa) nama baik dan harta seseorang Muslim yang lain.” (Hadith Muttafaqun alaih)
Back to top
View user's profile
akhu_hurairah
Ahli Setia



Joined: Jul 29, 2010
Posts: 2071
Location: shah alam

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:23 am
Reply with quote

sy setuju Dr Hassan Ali dipecat oleh krn beliau ada pendiran tersendiri yg tidak sehaluan dgn PAS. Bukan sikit2 punya isu. Tapi sampai menuduh PAS telah lari dari perjuangan asal, ini berat.
_________________
“Berhati-hati kalian daripada sifat prasangka. Sesungguhnya prasangka itu adalah kata-kata yang paling dusta. Jangan saling olok-mengolok, intai-mengintai, atas-mengatasi, dengki mendengki, benci-membenci dan jebak menjebak.

Jadilah kalian laksana hamba-hamba Allah yang bersaudara seperti yang telah diperintahkan kepada kalian. Seorang Muslim itu adalah saudara bagi seorang Muslim yang lain. Janganlah ia menzalimi saudaranya; janganlah ia membiarkannya (apabila ia dizalimi); janganlah ia menghina saudaranya. Taqwa itu di sini, (seraya baginda menunjuk ke dadanya).

Cukuplah bagi seorang Muslim itu kejahatan (dosa) menghina saudaranya yang Mukmin haram bagi seseorang Muslim itu (menceroboh) darah (nyawa) nama baik dan harta seseorang Muslim yang lain.” (Hadith Muttafaqun alaih)
Back to top
View user's profile
ibnuwan
Student L7



Joined: Jun 27, 2008
Posts: 1840
Location: KT - KL - KTN

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:29 am
Reply with quote

ana suka satu komen yang ana baca di fb :

Qaradhawi, Muhd Al Ghazali, Syd Sabiq dll pernah diambil tindakan oleh Ikhwan. Namun mrk menunjukkan keikhlasan dan kekal bersama pjuangan Islam hingga penghujung usia. Ketika Muhd Al Ghazali dipecat, Hasan Hudhaibi berkata, "Kami memecat beliau bkn sebagai menafikan ilmu dan tawadhu'nya. Tetapi kepentingan menjaga disiplin dalam kerja jamaah adalah diutamakan."

_________________
ALlah Yang Menguatkan Yang Haq Dan Dialah Penunjuk Jalan Yang Benar
Back to top
View user's profile
kopiahputih
Student L3



Joined: Dec 07, 2009
Posts: 666

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:30 am
Reply with quote

Sudah pasti ini keputusan yang berat bagi PAS [hinggakan TGNA sendiri hadir meeting].

Nasihat sudah. Tegur sudah. Panggil minta maaf pun sudah.

Apakan daya. Semuanya tak jadi.


Last edited by kopiahputih on Sun Jan 08, 2012 8:34 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send e-mail
abdullah_ameen
Doctor



Joined: Jun 28, 2008
Posts: 4444
Location: taboh naning(melaka)-kangar(perlis)

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:33 am
Reply with quote

Assalamualaikum

adakah pemecatan ini berkait rapat dgn gesaan azmin ali (PKR)?

adakah komen2 hasan ali dalam isu kontroversi selama ini tidak benar?

selama ini sy bersyukur PAS mempunyai pemimpin seperti beliau, hari ini hilang respect pada PAS.

semoga Allah memberi beliau ketabahan & jalan yang lebih baik.

pemecatan ini sy lihat lebih banyak mudharat pada PAS.

wallahu'alam bissawab...

_________________
- al-fakir ila Rabbihi -

Sabda Rasulullah "Aku menjamin dgn sebuah istana yg terdapat di tepi syurga bagi orang yg meninggalkan perdebatan meskipun ia benar, aku menjamin dgn sebuah istana yg terdapat di tgh syurga bagi org yg meninggalkan dusta meskipun ia bergurau, dan aku menjamin dgn sebuah istana yg tertinggi bg org yg membaguskan akhlaknya" [HR Abu Dawud, disahihkan albani]
Back to top
View user's profile Visit poster's website
akhu_hurairah
Ahli Setia



Joined: Jul 29, 2010
Posts: 2071
Location: shah alam

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:40 am
Reply with quote

Semangat Islamnya tinggi tp kurang memahami fiqh politik. Nak bawa Islam mesti penuh strategy. PAS tak pernah gugurkan perjuangan Islam. Tp hanyalah strategy seperti mana strateginya Nabi Saw membawa Islam sehingga terpaksa gugurkan Kalimah Bismillah dan Rasulullah dlm Perjanjian Hudaibiyah.

Gugur kalimah bukan bererti gugur perjuangan.
Gugur kalimah 'islamic State' dan swing kpd 'welfare state' hanya semata2 strategy yg langsung tak bercanggah dgn Islam.

Jangan jadi bodoh sombong bila kita berlagak lebih tahu dari org alim. Majlis Syura Ulama' dipenuhi orang2 alim, bukanlah jahil sangat.

_________________
“Berhati-hati kalian daripada sifat prasangka. Sesungguhnya prasangka itu adalah kata-kata yang paling dusta. Jangan saling olok-mengolok, intai-mengintai, atas-mengatasi, dengki mendengki, benci-membenci dan jebak menjebak.

Jadilah kalian laksana hamba-hamba Allah yang bersaudara seperti yang telah diperintahkan kepada kalian. Seorang Muslim itu adalah saudara bagi seorang Muslim yang lain. Janganlah ia menzalimi saudaranya; janganlah ia membiarkannya (apabila ia dizalimi); janganlah ia menghina saudaranya. Taqwa itu di sini, (seraya baginda menunjuk ke dadanya).

Cukuplah bagi seorang Muslim itu kejahatan (dosa) menghina saudaranya yang Mukmin haram bagi seseorang Muslim itu (menceroboh) darah (nyawa) nama baik dan harta seseorang Muslim yang lain.” (Hadith Muttafaqun alaih)
Back to top
View user's profile
kopiahputih
Student L3



Joined: Dec 07, 2009
Posts: 666

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:40 am
Reply with quote

abdullah_ameen wrote:
:salam

adakah pemecatan ini berkait rapat dgn gesaan azmin ali (PKR)?

adakah komen2 hasan ali dalam isu kontroversi selama ini tidak benar?

selama ini sy bersyukur PAS mempunyai pemimpin seperti beliau, hari ini hilang respect pada PAS.

semoga Allah memberi beliau ketabahan & jalan yang lebih baik.

pemecatan ini sy lihat lebih banyak mudharat pada PAS.

wallahu'alam bissawab...

Saya percaya PAS dah banyak bersabar.

Selepas menolak Dasar Negara Berkebajikan (walaupun selepas itu meminta maaf), Hassan Ali menyerang perhimpunan 901. Katanya sia-sia. Apakah usaha TGHH dan pimpinan PAS lain yang saban kali mengiringi Anwar ke Mahkamah kerja sia-sia?

Dan saya juga percaya PAS bukan bertindak semata-mata atas gesaan Azmin Ali. Sebelum ini pun dah bagi nasihat, dah dipanggil dsb ....

PAS pun telah pecat ramai pemimpin sebelum ini. Ramai juga yang meninggalkan sendiri parti ini. Parti PAS hanya untuk mereka yang benar-benar ikhlas untuk berjuang dan tahu disiplin dalam jamaah.
Back to top
View user's profile Send e-mail
akhu_hurairah
Ahli Setia



Joined: Jul 29, 2010
Posts: 2071
Location: shah alam

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:41 am
Reply with quote

kopiahputih wrote:


Selepas menolak Dasar Negara Berkebajikan (walaupun selepas itu meminta maaf)

Beliau pertikai laporan mohon maaf tu. Beliau nafikan. Itu masalahnya

_________________
“Berhati-hati kalian daripada sifat prasangka. Sesungguhnya prasangka itu adalah kata-kata yang paling dusta. Jangan saling olok-mengolok, intai-mengintai, atas-mengatasi, dengki mendengki, benci-membenci dan jebak menjebak.

Jadilah kalian laksana hamba-hamba Allah yang bersaudara seperti yang telah diperintahkan kepada kalian. Seorang Muslim itu adalah saudara bagi seorang Muslim yang lain. Janganlah ia menzalimi saudaranya; janganlah ia membiarkannya (apabila ia dizalimi); janganlah ia menghina saudaranya. Taqwa itu di sini, (seraya baginda menunjuk ke dadanya).

Cukuplah bagi seorang Muslim itu kejahatan (dosa) menghina saudaranya yang Mukmin haram bagi seseorang Muslim itu (menceroboh) darah (nyawa) nama baik dan harta seseorang Muslim yang lain.” (Hadith Muttafaqun alaih)
Back to top
View user's profile
ladiaas
Ahli Setia



Joined: Dec 20, 2010
Posts: 2833
Location: Australia

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Sun Jan 08, 2012 8:43 am
Reply with quote

realDrMAZA Dr Mohd Asri
Pmecatn Hasan Ali -+: (-) 'mcm' sindrom x boleh brbeza pndpt dlm PAS. (+) pmikirn sahara Afghanistan dikikis.

_________________
Keep it simple, stupid (KISS)


www.youtube.com/user/yat81
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page    Forum Index Isu semasa
Page 1 of 10
All times are GMT + 8 Hours
Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Toggle Content Hadith Today
Celaka kamu, kamu telah mencelakakan saudaramu! Kamu telah mencelakakan saudaramu!" (dua kali), lalu kata Baginda SAW: "Jika ada seseorang ingin memuji orang lain di depannya maka katakanlah: Cukuplah si fulan, semoga ALLAH SWT mencukupkannya, kami tidak mensucikan seorangpun di sisi ALLAH SWT, lalu barulah katakan sesuai kenyataannya.

-- HR. Muttafaq `alaih

Toggle Content Pautan Pilihan




Toggle Content Main Menu
 Home Community Members options Forums Search Web Affiliates

Toggle Content Top 10 Download
  1: Tafsir Ibnu Katsir Juz 1
  2: Shahih Sunan Ibnu Majah, Jilid 3
  3: Quran Flash (Tajweed)
  4: Hadith E-Book
  5: Al-Bidayah wa Nihayah, Masa Khulafaur Rasyidin
  6: Tafsir Ibnu Katsir Juz 2
  7: Tafsir Ibnu Katsir Juz 4
  8: Tafsir Ibnu Katsir Juz 3
  9: Quran Explorer
  10: Al-Raheeq al-Makhtum

Toggle Content User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: krolnaim
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 6806

People Online:
Members: 0
Visitors: 103
Bots: 1
Total: 104
Who Is Where:

Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Top Posters
   thtl 
 Posts: 
 45516 

   FATHI 
 Posts: 
 14197 

   NAZ 
 Posts: 
 12875 

   Ibn_Firdaus 
 Posts: 
 11753 

   mustaqill 
 Posts: 
 11488 

   abu_usamah 
 Posts: 
 9944 


   kayrollz 
 Posts: 
 7919 

   mfauzy 
 Posts: 
 7045 

   Muhammady7 
 Posts: 
 6957 

   AqilHaq 
 Posts: 
 6825 

   Abu_Imran 
 Posts: 
 6735 

   Mohd.Ikram 
 Posts: 
 6613 

   Athma_Godam 
 Posts: 
 6591 

   ummimq 
 Posts: 
 5902 

   abuQays 
 Posts: 
 5779 

   Abuputri2 
 Posts: 
 5724 

   cikgurahim 
 Posts: 
 5033 

   abulwafaa 
 Posts: 
 4962 


   abdullah_ameen 
 Posts: 
 4444 

   abuirfan 
 Posts: 
 4409 

   iman_taqwa 
 Posts: 
 4391 

   alak 
 Posts: 
 4351 

   Yusof 
 Posts: 
 4213 



The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners
We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster