Community Forums
[KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Sembang-sembang resepi, restoran dan tempat-tempat menarik
Go to page 1, 2, 3  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexMakan-Makan dan Melancong
View previous topic :: View next topic  
Author Message
NAZ
Moderator



Joined: Nov 12, 2008
Posts: 12875
Location: De' C Ni

PostPost subject: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 8:52 am
Reply with quote

Assalamualaikum

Saya ingin kongsikan kisah seseorang mengenai pengalaman pahit mereka sekeluarga semasa pergi melncong ka Pulau Langkawi, pulau lagenda.

Al-Kisah berlaku pada tanggal 25 December 2011. Cerita nya macam ni...

(Nota : Semoga menjadi ikhtibar & happy reading)

Perjalanan ke pulau lagenda yang tanpa dirancang oleh keluarga itu bermula pada 24/12/2011 kerana ada jemputan menghadiri walimah di Perlis

Dalam perjalanan dari Kuala Lumpur memang sudah menduga kesabaran mereka....sepanjang panjang perjalanan menggunankan PLUS H'way jalanraya disesakkan dengan banyak kenderaan pada waktu itu. Pemanduan memang tidak boleh capai had maksimum 110km/j seperti yang dibenarkan.

Sesampai dirumah pengantin, waktu sudah agak lewat..anak beranak tersebut sudah keletihan. Dek kerana sudah lambat sampai, ruang untuk bermalam dirumah yang sepatutnya menjadi tempat untuk "beristirehat" telah dipenuhi dan dihuni oleh mereka yang datang terlebih awal...maka, terpaksa mencari bilik atau hotel budget. Nasib menyebelahi mereka sekeluarga, apabila memang ada 2 bilik kosong di hotel tersebut. Sebilik cuma berharga RM90.00 alhamdulillah kata mereka.

Keesokan harinya, mereka terus kerumah yang buat kenduri tu, dan jam 2 petang pergi ke jeti kerana si suami telah memberitahu kepada isteri hajat untuk melanjutkan percutian ka Pulau Langkawi. Setelah berbincang, mereka setuju untuk ka sana (pulau Langkawi), mereka telah ka kaunter untuk beli tiket feri. Tiket berlepas lebihkurang pada jam 7.35 malam. Maka mereka tunggu di jeti selama lebih kurang 5 jam.

Dalam penantian untuk ke Langkawi, ada agen untuk bilik hotel telah tawarkan kepada mereka untuk bermalam di My Hotel, hotel bertaraf 3 bintang. Mereka setuju untuk menginap di hotel tersebut memandangkan kenderaan untuk ka hotel dari jeti siap disediakan.

Sesampai disana, mereka telah diberikan sebuah bilik sahaja daripada 2 bilik yang di tempah di jeti di tanah besar tadi. Mereka terpaksa terima kerana hari dah malam dan letih kerana lama menunggu di jeti.

Mereka terus naik kebilik yang dinyatakan, alangkah terperanjatnya mereka kerana bilik tidak dikemas setelah penghuni sebelum mereka check-out. Mereka tinggalkan luggage dan pergi ka kaunter reception. Pengurus Hotel tersebut meminta keluarga tersebut pergi makan malam sementara mereka uruskan bilik tersebut. Lebih kurang sejam lebih keluarga tersebut balik semula ka hotel untuk membersihkan diri masing masing. Sungguh mendukacitakan apabila bilik tidak dikemas langsung.

Si isteri telah memanggil Pengurus Hotel melalui intercom bilik. Terpaksa menunggu Pengurus selama 45 minit untuk ka bilik keluarga tersebut. Itupun mungkin setelah si Suami telah membuat aduan kepada agen di jeti tanah besar dan dapatkan numbor talipon "Puan Syarifah" tuan punya/pemilik rangkaian hotel tersebut. Setelah mengadu kepada pemilik hotel, baru lah Pengurus Hotel tu datang ...dan marah marah keluarga tersebut.

Pengurus Hotel telah memberi jaminan bilik itu akan dibersihkan dan mereka boleh tinggal untuk 2 malam secara PERCUMA. Maka, housekeeper pun datang untuk mengemas bilik tersebut. Si isteri tidak berpuas hati kerana, housekepeer hanya upkeep sahaja tanpa ganti bed-spread dengan yang baru.


..tunggu episod selanjutnya.

_________________
نورعينى احمد
Talent win games, but teamwork and intelligence win championship.
Winners never Quit, Quitters never Win!


Last edited by NAZ on Fri Dec 30, 2011 8:59 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
kayrollz
Pro Sunnah



Joined: Aug 10, 2010
Posts: 7919

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 8:55 am
Reply with quote

ni kisah bersiri seminggu sekali atau seminggu 4 kali?
_________________


AFN PAINTBALLZ

Be prepare for the next WAR~ (February)
Back to top
View user's profile Yahoo Messenger
Abu_Imran
Pro Sunnah



Joined: Jan 28, 2010
Posts: 6735
Location: KL

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 8:58 am
Reply with quote

NAZ wrote:


Saya ingin kongsikan kisah seseorang mengenai pengalaman pahit mereka sekeluarga semasa pergi melncong ka Pulau Langkawi, pulau lagenda.

Al-Kisah berlaku pada tanggal 25 December 2012. Cerita nya macam ni...


kak n ... ni mmg kisah benar ker?

kak n datang dari masa hadapan ker?

_________________
Mencari Ilmu Tiada Penghujung
Back to top
View user's profile Send e-mail
NAZ
Moderator



Joined: Nov 12, 2008
Posts: 12875
Location: De' C Ni

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 8:59 am
Reply with quote

best kan sequel drama...
_________________
نورعينى احمد
Talent win games, but teamwork and intelligence win championship.
Winners never Quit, Quitters never Win!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
faisal
Student L6



Joined: Jun 27, 2008
Posts: 1275

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 9:00 am
Reply with quote

Abu_Imran wrote:
NAZ wrote:


Saya ingin kongsikan kisah seseorang mengenai pengalaman pahit mereka sekeluarga semasa pergi melncong ka Pulau Langkawi, pulau lagenda.

Al-Kisah berlaku pada tanggal 25 December 2012. Cerita nya macam ni...


kak n ... ni mmg kisah benar ker?

kak n datang dari masa hadapan ker?

ROFL ROFL ROFL

Ini mau lawan filem 2012 ka????
Back to top
View user's profile
NAZ
Moderator



Joined: Nov 12, 2008
Posts: 12875
Location: De' C Ni

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 9:00 am
Reply with quote

owh thanx abu_imran saya dah betulkan.
_________________
نورعينى احمد
Talent win games, but teamwork and intelligence win championship.
Winners never Quit, Quitters never Win!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
kayrollz
Pro Sunnah



Joined: Aug 10, 2010
Posts: 7919

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 9:00 am
Reply with quote

abis lah kak N kalau geng badminton dah turun kat thread... keke
_________________


AFN PAINTBALLZ

Be prepare for the next WAR~ (February)
Back to top
View user's profile Yahoo Messenger
NAZ
Moderator



Joined: Nov 12, 2008
Posts: 12875
Location: De' C Ni

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 9:01 am
Reply with quote

amboi faisal sukernya dia...
_________________
نورعينى احمد
Talent win games, but teamwork and intelligence win championship.
Winners never Quit, Quitters never Win!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
NAZ
Moderator



Joined: Nov 12, 2008
Posts: 12875
Location: De' C Ni

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 9:01 am
Reply with quote

kayrollz wrote:
abis lah kak N kalau geng badminton dah turun kat thread... keke
itulah korang memang...

_________________
نورعينى احمد
Talent win games, but teamwork and intelligence win championship.
Winners never Quit, Quitters never Win!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Abu_Imran
Pro Sunnah



Joined: Jan 28, 2010
Posts: 6735
Location: KL

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 9:03 am
Reply with quote

xper... ana tggu episod seterusyer...

kisah kak n ker kisah org lain ni?

_________________
Mencari Ilmu Tiada Penghujung
Back to top
View user's profile Send e-mail
iman_taqwa
Pro Sunnah



Joined: Aug 30, 2008
Posts: 4391
Location: Kampung Baru

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 9:12 am
Reply with quote

Yalah geng badminton. Siapalah kami geng futsal. Huhu.
_________________
Patutkah manusia menyangka bahawa mrk akan dibiarkan dgn hanya berkata: Kami beriman, sedang mrk tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?

tajdid-dakwah.blogspot.com/
tintatravelog.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Visit poster's website
kayrollz
Pro Sunnah



Joined: Aug 10, 2010
Posts: 7919

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 9:15 am
Reply with quote

iman_taqwa wrote:
Yalah geng badminton. Siapalah kami geng futsal. Huhu.

alahaii... yelah... sbb yg komen selalu turun badminton...

skang dah jadi geng badminton & futsal sbb kami semua pernah trun futsal...hehe





dah dah dah...marah kak N hijack thread dia... :p

_________________


AFN PAINTBALLZ

Be prepare for the next WAR~ (February)
Back to top
View user's profile Yahoo Messenger
sierra2u
Student L1



Joined: Jun 26, 2008
Posts: 273
Location: Penang

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 10:16 am
Reply with quote

PERINGATAN..Kalau nk keLangkawi dimusim cuti sekolah atau waktu2 cuti umum,pastikan anda menempah bilik Hotel terlebih dulu jangan sekali kali menggunakan khidmat ulat2 yang berkeliaran di sekitar jeti.

Saya pernah terkena apabila beli melalui ulat satu bilik di Hotel 5 bintang,dia cakap ada bilik dan apabila sampai kt Hotel tu receptionist kata bilik dah penuh dan tak kenal pun ulat tu dan saya terpaksa pusing pulau cari hotel sendiri.Bila balik,sampai di jeti Kuala Perlis saya cari ulat tu dan minta duit balik..nasib balik dia mau bagi balik tu pun macam2 helah dia bagi.

Lain kali kalau nk kesana bila ditanya ulat2 tu kata dah book hotel.Sampai kt sana cari sendiri,kalau hotel dh penuh cari chalet2 disekitar pantai Cenang,ada banyak.

WA

_________________
My Flickr My Flickriver
Back to top
View user's profile
AqilHaq
Dalam Perhatian



Joined: Jun 16, 2009
Posts: 6825

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 10:22 am
Reply with quote

isteri saya ajak jalan ke hadyai...siam...apa nasihat naz untuk saya
shukran jazilan
Back to top
View user's profile
NAZ
Moderator



Joined: Nov 12, 2008
Posts: 12875
Location: De' C Ni

PostPost subject: Re: [KISAH BENAR] PELANCONGAN SUKA JADI DUKA
Posted: Fri Dec 30, 2011 12:57 pm
Reply with quote

Abu_Imran wrote:
xper... ana tggu episod seterusyer...

kisah kak n ker kisah org lain ni?
bukan kisah saya. semalam saya dapat tau. sebenarnya memang kami konvoi masa nak arah ke utara ka majlis yang sama. tapi kami berpecah, saya ka padang besar pastu terus balik KL dia sekeluarga pula ka Langkawi

_________________
نورعينى احمد
Talent win games, but teamwork and intelligence win championship.
Winners never Quit, Quitters never Win!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page    Forum Index Makan-Makan dan Melancong
Page 1 of 3
All times are GMT + 8 Hours
Go to page 1, 2, 3  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Toggle Content Hadith Today
Apabila aku perintahkan agar kamu melakukan perkara maka lakukanlah dia sekadar kemampuanmu, dan apabila aku larang kamu agar jangan melakukan sesuatu, maka jauhilah perkara tersebut

-- HR. Bukari dan Muslim

Toggle Content Pautan Pilihan




Toggle Content Main Menu
 Home Community Members options Forums Search Web Affiliates

Toggle Content Top 10 Download
  1: Tafsir Ibnu Katsir Juz 1
  2: Shahih Sunan Ibnu Majah, Jilid 3
  3: Quran Flash (Tajweed)
  4: Hadith E-Book
  5: Al-Bidayah wa Nihayah, Masa Khulafaur Rasyidin
  6: Tafsir Ibnu Katsir Juz 2
  7: Tafsir Ibnu Katsir Juz 4
  8: Tafsir Ibnu Katsir Juz 3
  9: Quran Explorer
  10: Al-Raheeq al-Makhtum

Toggle Content User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: krolnaim
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 6806

People Online:
Members: 0
Visitors: 66
Bots: 0
Total: 66
Who Is Where:

Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Top Posters
   thtl 
 Posts: 
 45516 

   FATHI 
 Posts: 
 14197 

   NAZ 
 Posts: 
 12875 

   Ibn_Firdaus 
 Posts: 
 11753 

   mustaqill 
 Posts: 
 11488 

   abu_usamah 
 Posts: 
 9944 


   kayrollz 
 Posts: 
 7919 

   mfauzy 
 Posts: 
 7045 

   Muhammady7 
 Posts: 
 6957 

   AqilHaq 
 Posts: 
 6825 

   Abu_Imran 
 Posts: 
 6735 

   Mohd.Ikram 
 Posts: 
 6613 

   Athma_Godam 
 Posts: 
 6591 

   ummimq 
 Posts: 
 5902 

   abuQays 
 Posts: 
 5779 

   Abuputri2 
 Posts: 
 5724 

   cikgurahim 
 Posts: 
 5033 

   abulwafaa 
 Posts: 
 4962 


   abdullah_ameen 
 Posts: 
 4444 

   abuirfan 
 Posts: 
 4409 

   iman_taqwa 
 Posts: 
 4391 

   alak 
 Posts: 
 4351 

   Yusof 
 Posts: 
 4213 



The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners
We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster