Community Forums
Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Berkaitan hal-hal semasa dari politik hingga kepada hal-hal sekeliling kita
Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexIsu semasa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hajiustaz_drseiji
Pro Sunnah



Joined: Aug 14, 2009
Posts: 8459

PostPost subject: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:24 pm
Reply with quote

Adakalanya saya kehairanan, mengapa seorang suami yg sudah berkahwin, masih sudi mencari perempuan lain / pelacur utk tujuan seksual? Adakah kerana layanan perempuan ini, adalah lebih mesra? lebih manja? berbanding isteri sendiri?

barangkali inikah mesej yg cuba disampaikan oleh isteri bekas al arqam dlm buku seks yg penuh kontroversi??

_________________
Saya luaran nmpk baik
Namun hanya Allah yg tahu, diri saya yg sebenar
Back to top
View user's profile
praywifme
Beginner



Joined: Apr 26, 2011
Posts: 82

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:28 pm
Reply with quote

Ustad ana cakap, men are polygamous in nature...kat syurga pun manada 1 laki 1awek, so phm2 je lar kenapa.......kohkohkoh
Back to top
View user's profile
Mohd.Ikram
Pro Sunnah



Joined: Aug 31, 2008
Posts: 6613

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:29 pm
Reply with quote

..

Last edited by Mohd.Ikram on Fri Jan 06, 2012 10:50 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send e-mail
hajiustaz_drseiji
Pro Sunnah



Joined: Aug 14, 2009
Posts: 8459

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:32 pm
Reply with quote

Kadang2 dengar cite juga dari cite2 org tua, majalah2 gosip....mmg kadang2 cara digambarkan dlm cite tu seolah2 layanan perempuan lain lebih manja, lebih eksclusif sehingga jadi cair
_________________
Saya luaran nmpk baik
Namun hanya Allah yg tahu, diri saya yg sebenar
Back to top
View user's profile
praywifme
Beginner



Joined: Apr 26, 2011
Posts: 82

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:32 pm
Reply with quote

Mohd.Ikram wrote:
ntah la doc, kita yg tak berbini ni tak tau macam mana layanan bini tu, bagus je tidak..
Ana sgt memahami wuwuwuwu
Back to top
View user's profile
majpym
Student L1



Joined: Dec 07, 2009
Posts: 117
Location: Perak

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:36 pm
Reply with quote

Layanan perempuan lain mungkin menimbulkan keghairahan yang tidak dapat dijangka seperti kebiasaannya. Mungkin lelaki jenis ini cepat jemu.
Back to top
View user's profile
praywifme
Beginner



Joined: Apr 26, 2011
Posts: 82

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:46 pm
Reply with quote

Maybe after some years into marriage, sex is no longer so exciting, taken for granted, or she/he used to be hot, now she's/he's not. Ataupun, kerana hari hari kite makan mknan feveret kite nasi goring, sekali sekala nak gak mihun tom yam. Bleh pickup doc?
Back to top
View user's profile
majpym
Student L1



Joined: Dec 07, 2009
Posts: 117
Location: Perak

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:50 pm
Reply with quote

Mungkin dengan orang baru ni rasa dia lain sikit. Getarnya lebih.
Mungkin yang lama tu banyak menyerah sahaja, takde cabaran.
Back to top
View user's profile
hajiustaz_drseiji
Pro Sunnah



Joined: Aug 14, 2009
Posts: 8459

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:54 pm
Reply with quote

Saya tak fikir kerana bosan kerana selalu makan mee segera.
Cuma....try compared dgn cikgu sekolah dgn minah di pameran kereta, sape lbih manja?

_________________
Saya luaran nmpk baik
Namun hanya Allah yg tahu, diri saya yg sebenar
Back to top
View user's profile
bujal
Student L2



Joined: Jun 16, 2009
Posts: 478

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:55 pm
Reply with quote

Duit ada lebih ...... Wink
Back to top
View user's profile
Mohd.Ikram
Pro Sunnah



Joined: Aug 31, 2008
Posts: 6613

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:56 pm
Reply with quote

..

Last edited by Mohd.Ikram on Fri Jan 06, 2012 10:50 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send e-mail
akhu_hurairah
Ahli Setia



Joined: Jul 29, 2010
Posts: 2071
Location: shah alam

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:58 pm
Reply with quote

Fitrah manusia mudah bosan dengan benda sama. (ini kes nafsu menjadi tuan)
_________________
“Berhati-hati kalian daripada sifat prasangka. Sesungguhnya prasangka itu adalah kata-kata yang paling dusta. Jangan saling olok-mengolok, intai-mengintai, atas-mengatasi, dengki mendengki, benci-membenci dan jebak menjebak.

Jadilah kalian laksana hamba-hamba Allah yang bersaudara seperti yang telah diperintahkan kepada kalian. Seorang Muslim itu adalah saudara bagi seorang Muslim yang lain. Janganlah ia menzalimi saudaranya; janganlah ia membiarkannya (apabila ia dizalimi); janganlah ia menghina saudaranya. Taqwa itu di sini, (seraya baginda menunjuk ke dadanya).

Cukuplah bagi seorang Muslim itu kejahatan (dosa) menghina saudaranya yang Mukmin haram bagi seseorang Muslim itu (menceroboh) darah (nyawa) nama baik dan harta seseorang Muslim yang lain.” (Hadith Muttafaqun alaih)
Back to top
View user's profile
ummu_durrah
Ahli Setia



Joined: Feb 22, 2010
Posts: 2175

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:58 pm
Reply with quote

Assalamualaikum

Ia adalah kerana nafsu yg tidak dibendung.. lalu disalur ke jalan yg salah.

Soalan ini sama je macam kenapa bapa rogol anak sendiri.. sedangkan isteri sendiri ada?

Ini cuma kes terpencil bagi orang yg beriman.

Saya suka ayat ini dalam shaidil kathir,

"Jika nafsu yg ditekankan dalam perkahwinan, percayalah menjadi binatang lebih beruntung dari menjadi manusia.." - Ibnul Jauzi
Back to top
View user's profile
majpym
Student L1



Joined: Dec 07, 2009
Posts: 117
Location: Perak

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 3:59 pm
Reply with quote

Golongan ini cepat bosan.
Sebelum kahwin pun perempuan bersilih ganti.
Dah kahwin pun, tapi baru cerai tahun lepas dan tahun ni kawin lain.
Semua pilihannya wanita atau gadis yang cantik2. Dia tak hensem pun.
Duit pun cukup2 ja.
Back to top
View user's profile
hajiustaz_drseiji
Pro Sunnah



Joined: Aug 14, 2009
Posts: 8459

PostPost subject: Re: Mengapa lelaki berkahwin masih mencari perempuan lain?
Posted: Thu Dec 01, 2011 4:00 pm
Reply with quote

Mohd.Ikram wrote:
hajiustaz_drseiji wrote:
Saya tak fikir kerana bosan kerana selalu makan mee segera.
Cuma....try compared dgn cikgu sekolah dgn minah di pameran kereta, sape lbih manja?

doc, tak kan la cikgu sekolah nak buat macam pameran kereta, nanti haru biru la kelas... Tapi doc, pada saya la, patutnya bila dah kahwin, pandai2 la laki bini tu nak urus.. kalau couple bukan main, tak kan la kalau dah kahwin tak nak bukan main..
persoalannya cikgu2 ni bila dalam bilik akan jadi mcm minah kereta ke? i dont think so....wallahualam...no exp

masih belum naik level up lagi

_________________
Saya luaran nmpk baik
Namun hanya Allah yg tahu, diri saya yg sebenar
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page    Forum Index Isu semasa
Page 1 of 5
All times are GMT + 8 Hours
Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Toggle Content Hadith Today
Akan ada para pemimpin yang kamu setujui (kebaikan sebahagian perbuatan mereka) dan kamu akan membantah (kejahatan sebahagian perbuatan mereka). Sesiapa yang membenci (perbuatan munkar tersebut) maka dia terlepas (dari dosa), sesiapa yang membantah maka dia selamat (dari dosa), namun (yang berdosa) sesiapa yang redha dan menuruti (perbuatan munkar)”. Sahabah bertanya: “Tidakkah boleh kami perangi mereka?” Jawab baginda: “Tidak selagi mana mereka bersolat

-- HR. Muslim

Toggle Content Pautan Pilihan




Toggle Content Main Menu
 Home Community Members options Forums Search Web Affiliates

Toggle Content Top 10 Download
  1: Tafsir Ibnu Katsir Juz 1
  2: Shahih Sunan Ibnu Majah, Jilid 3
  3: Quran Flash (Tajweed)
  4: Hadith E-Book
  5: Al-Bidayah wa Nihayah, Masa Khulafaur Rasyidin
  6: Tafsir Ibnu Katsir Juz 2
  7: Tafsir Ibnu Katsir Juz 4
  8: Tafsir Ibnu Katsir Juz 3
  9: Quran Explorer
  10: Al-Raheeq al-Makhtum

Toggle Content User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: krolnaim
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 6806

People Online:
Members: 0
Visitors: 56
Bots: 0
Total: 56
Who Is Where:

Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Top Posters
   thtl 
 Posts: 
 45516 

   FATHI 
 Posts: 
 14197 

   NAZ 
 Posts: 
 12875 

   Ibn_Firdaus 
 Posts: 
 11753 

   mustaqill 
 Posts: 
 11488 

   abu_usamah 
 Posts: 
 9944 


   kayrollz 
 Posts: 
 7919 

   mfauzy 
 Posts: 
 7045 

   Muhammady7 
 Posts: 
 6957 

   AqilHaq 
 Posts: 
 6825 

   Abu_Imran 
 Posts: 
 6735 

   Mohd.Ikram 
 Posts: 
 6613 

   Athma_Godam 
 Posts: 
 6591 

   ummimq 
 Posts: 
 5902 

   abuQays 
 Posts: 
 5779 

   Abuputri2 
 Posts: 
 5724 

   cikgurahim 
 Posts: 
 5033 

   abulwafaa 
 Posts: 
 4962 


   abdullah_ameen 
 Posts: 
 4444 

   abuirfan 
 Posts: 
 4409 

   iman_taqwa 
 Posts: 
 4391 

   alak 
 Posts: 
 4351 

   Yusof 
 Posts: 
 4213 



The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners
We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster