Community Forums
Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Diskusi berkaitan Fotorgrafi dan Kamera
Go to page 1, 2  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexFotografi
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Abu_Salman
Student L1



Joined: Jan 10, 2011
Posts: 109
Location: Kelana Jaya

PostPost subject: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Wed Apr 06, 2011 6:49 am
Reply with quote

Assalamualaikum..^_^..apa khabar semua ahli2 AFN?.. Saya ingin mencari cerita yg berjudul diatas, saya melihatnya di siaran astro oasis.. Jatuh hati dengan cerita berkenaan, siapa2 ada info dimana saya boleh cari DVD cerita berkenaan?...
Back to top
View user's profile
Awang_Jeragang
Beginner



Joined: Apr 04, 2011
Posts: 29

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Wed Apr 06, 2011 10:01 am
Reply with quote

Abu_Syuib wrote:
Assalamualaikum..^_^..apa khabar semua ahli2 AFN?.. Saya ingin mencari cerita yg berjudul diatas, saya melihatnya di siaran astro oasis.. Jatuh hati dengan cerita berkenaan, siapa2 ada info dimana saya boleh cari DVD cerita berkenaan?...

saya pun minat sangat-sangat.... sempat tengok Qamar bani Hashim masa bulan puasa tahun 2009... Flag of Truth tayang masa bulan puasa tahun lepas. Sekarang ada ulangan.

Saya ada jugak cari-cari VCD/DVD, tapi tak ada.
Back to top
View user's profile
Abu_Salman
Student L1



Joined: Jan 10, 2011
Posts: 109
Location: Kelana Jaya

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Wed Apr 06, 2011 2:22 pm
Reply with quote

mmm...cerita berkenaan sangat menyentuh hati saya hinggakan menangis kerana melihat watak sahabat2 Nabi s.a.w yg dilakonkan oleh para pelakon, terbayangkan kalaulah berada di zaman mereka...^_^., melihat setiap babak2 penuh dengan kata2 yang sentiasa memberi semangat.. Suka mendengar keindahan bahasa arab dan kelembutannya, saya pun ada cuba mencari tapi masih tidak menjumpainya lagi..
Back to top
View user's profile
Muhammady7
Pro Sunnah



Joined: Jun 24, 2008
Posts: 6957
Location: Marching towards the Big Apple....

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Wed Apr 06, 2011 2:23 pm
Reply with quote

Cuba contact penerbit di Astro Oasis melalui akhbar
_________________
Dalam pemerhatian
Back to top
View user's profile Visit poster's website Yahoo Messenger
peyoy
Pro Sunnah



Joined: Dec 09, 2008
Posts: 3827
Location: Ampang, KL

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Wed Apr 06, 2011 2:31 pm
Reply with quote

lakonan mereka mantop!
_________________
BID'AH BUSTER. NABI SAW FIRST! TOK SYEIKH-TOK SYEIKH..LU SAPA NAK OVER (GLULUW) DRP NABI SAW...

peyoy-spying-gadget.blogspot.com

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Abu_Salman
Student L1



Joined: Jan 10, 2011
Posts: 109
Location: Kelana Jaya

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Wed Apr 06, 2011 2:57 pm
Reply with quote

untuk Qamar Bani Hashim baru saya jumpa dimana boleh didownload, ini url nya jiwang.net/2010/qamar-...im-jaki05/ Sekarang ingin mencari sumber flag or truth pula... Teruja2 tapi sayang, saya hanya mengguna broadband yang kegunaannya agak terhad untuk downloading..:-(...
Back to top
View user's profile
iman_taqwa
Pro Sunnah



Joined: Aug 30, 2008
Posts: 4391
Location: Kampung Baru

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Wed Apr 06, 2011 3:35 pm
Reply with quote

Qamar Bani Hashim pernah nampak DVDnya di Pustaka Mukmin Jalan TAR..Harga RM30.
_________________
Patutkah manusia menyangka bahawa mrk akan dibiarkan dgn hanya berkata: Kami beriman, sedang mrk tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?

tajdid-dakwah.blogspot.com/
tintatravelog.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Abu_Salman
Student L1



Joined: Jan 10, 2011
Posts: 109
Location: Kelana Jaya

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Wed Apr 06, 2011 3:42 pm
Reply with quote

iman_taqwa wrote:
Qamar Bani Hashim pernah nampak DVDnya di Pustaka Mukmin Jalan TAR..Harga RM30.

mmm...dimana tu ye, saya tinggal berhampiran kelana jaya??
Back to top
View user's profile
iman_taqwa
Pro Sunnah



Joined: Aug 30, 2008
Posts: 4391
Location: Kampung Baru

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Wed Apr 06, 2011 3:54 pm
Reply with quote

Jalan Tunku Abd Rahman, KL. Berdekatan dengan Sogo dan Chow Kit.
_________________
Patutkah manusia menyangka bahawa mrk akan dibiarkan dgn hanya berkata: Kami beriman, sedang mrk tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?

tajdid-dakwah.blogspot.com/
tintatravelog.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Awang_Jeragang
Beginner



Joined: Apr 04, 2011
Posts: 29

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Wed Apr 06, 2011 8:54 pm
Reply with quote

Abu_Syuib wrote:
mmm...cerita berkenaan sangat menyentuh hati saya hinggakan menangis kerana melihat watak sahabat2 Nabi s.a.w yg dilakonkan oleh para pelakon, terbayangkan kalaulah berada di zaman mereka...^_^., melihat setiap babak2 penuh dengan kata2 yang sentiasa memberi semangat.. Suka mendengar keindahan bahasa arab dan kelembutannya, saya pun ada cuba mencari tapi masih tidak menjumpainya lagi..

walaupun hanya lakonan, tetapi pengarah sangat cermat utk menghidupkan cerita dan watak.... contohnya, dlm sirah ada cerita, Abdullah bin Mas'ud orangnya bertubuh kecil (kecik sikit pada sahabat yg lain), tetapi bacaan al-Qur'annya paling bagus, dan dia seorang yg berani. Mmg dlm filem itu pun diceritakan begitu.

Saya paling terkesan dengan watak Hamzah bin Abdul Mutalib dlm Qamar bani Hasyim, dan watak Khalid al-Walid dan orang kanannya Dhirar bin Azur dlm Flag of Truth.... pandai betul pengarah, mmg hiduplah watak tu.
Back to top
View user's profile
bentara
Moderator



Joined: Jul 27, 2008
Posts: 1721
Location: Tronoh, Perak

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Thu Apr 07, 2011 3:08 am
Reply with quote

Abu_Syuib wrote:
mmm...cerita berkenaan sangat menyentuh hati saya hinggakan menangis kerana melihat watak sahabat2 Nabi s.a.w yg dilakonkan oleh para pelakon, terbayangkan kalaulah berada di zaman mereka...^_^., melihat setiap babak2 penuh dengan kata2 yang sentiasa memberi semangat.. Suka mendengar keindahan bahasa arab dan kelembutannya, saya pun ada cuba mencari tapi masih tidak menjumpainya lagi..

takut2 masa di zaman mereka kita pulak jadi puak musyrikin... maklumlah, nak percaya orang buta huruf lagi miskin kata dia naik ke atas langit at that time...

Alhamdulillah kita telah Islam sekarang (lahir2 dah Islam).
Back to top
View user's profile
maverich
Pro Sunnah



Joined: Aug 03, 2008
Posts: 3850

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Thu Apr 07, 2011 4:41 am
Reply with quote

ALhamdulillah . ada gak insan mencari video bermanfaat dikala ramai org mencari video mudarat
_________________
Back to top
View user's profile
Abu_Salman
Student L1



Joined: Jan 10, 2011
Posts: 109
Location: Kelana Jaya

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Thu Apr 07, 2011 4:19 pm
Reply with quote

Awang_Jeragang wrote:

walaupun hanya lakonan, tetapi pengarah sangat cermat utk menghidupkan cerita dan watak.... contohnya, dlm sirah ada cerita, Abdullah bin Mas'ud orangnya bertubuh kecil (kecik sikit pada sahabat yg lain), tetapi bacaan al-Qur'annya paling bagus, dan dia seorang yg berani. Mmg dlm filem itu pun diceritakan begitu.

Saya paling terkesan dengan watak Hamzah bin Abdul Mutalib dlm Qamar bani Hasyim, dan watak Khalid al-Walid dan orang kanannya Dhirar bin Azur dlm Flag of Truth.... pandai betul pengarah, mmg hiduplah watak tu.

yup...bagi saya semua watak memang hidup, meransangkan dan terkesan.. Bila ada saja masalah pada masa itula kata2 semangat hadir dari mulut para sahabat.. Watak Khalid al-Walid...memang terbaik...^_^.. Syahdu apabila mendengar setiap bait2 ayat dikatakan oleh para pelakon pabila memainkan peranan setiap watak...
Back to top
View user's profile
Abu_Salman
Student L1



Joined: Jan 10, 2011
Posts: 109
Location: Kelana Jaya

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Thu Apr 07, 2011 4:30 pm
Reply with quote

maverich wrote:
ALhamdulillah . ada gak insan mencari video bermanfaat dikala ramai org mencari video mudarat

suka tagline ayat tu..hehe.., sokong2...kbanyakan filem2..drama2..di malaysia amat mendukacitakan saya.. Terbaru filem Haq, saya baru lihat thriller dan belum lihat ceita penuhnya lagi.. Melihat thriller saja saya sudah tidak berkenan, siapa2 yang sudah melihat filem HAQ..minta komen..hehe..
Back to top
View user's profile
Awang_Jeragang
Beginner



Joined: Apr 04, 2011
Posts: 29

PostPost subject: Re: Ingin Mencari DVD Qamar Bani Hasyim dan Flag of Truth??
Posted: Fri Apr 08, 2011 12:21 am
Reply with quote

bentara wrote:
Abu_Syuib wrote:
mmm...cerita berkenaan sangat menyentuh hati saya hinggakan menangis kerana melihat watak sahabat2 Nabi s.a.w yg dilakonkan oleh para pelakon, terbayangkan kalaulah berada di zaman mereka...^_^., melihat setiap babak2 penuh dengan kata2 yang sentiasa memberi semangat.. Suka mendengar keindahan bahasa arab dan kelembutannya, saya pun ada cuba mencari tapi masih tidak menjumpainya lagi..

takut2 masa di zaman mereka kita pulak jadi puak musyrikin... maklumlah, nak percaya orang buta huruf lagi miskin kata dia naik ke atas langit at that time...

Alhamdulillah kita telah Islam sekarang (lahir2 dah Islam).

saya pun pernah terfikir sama mcm ni... Yes
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page    Forum Index Fotografi
Page 1 of 2
All times are GMT + 8 Hours
Go to page 1, 2  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Toggle Content Hadith Today
Baginda s.a.w. pernah datang kepada (rumah) Saad bin Ubadah. Dia menghidangkan roti dan minyak. Baginda pun makan dan bersabda: Telah berbuka puasa di sisi kamu mereka yang berpuasa, telah makan makanan kamu mereka yang baik dan telah berselawat ke atas kamu para malaikat.

-- HR. Abu Daud

Toggle Content Pautan Pilihan




Toggle Content Main Menu
 Home Community Members options Forums Search Web Affiliates

Toggle Content Top 10 Download
  1: Tafsir Ibnu Katsir Juz 1
  2: Shahih Sunan Ibnu Majah, Jilid 3
  3: Quran Flash (Tajweed)
  4: Hadith E-Book
  5: Al-Bidayah wa Nihayah, Masa Khulafaur Rasyidin
  6: Tafsir Ibnu Katsir Juz 2
  7: Tafsir Ibnu Katsir Juz 4
  8: Tafsir Ibnu Katsir Juz 3
  9: Quran Explorer
  10: Al-Raheeq al-Makhtum

Toggle Content User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: krolnaim
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 6806

People Online:
Members: 0
Visitors: 85
Bots: 0
Total: 85
Who Is Where:

Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Top Posters
   thtl 
 Posts: 
 45516 

   FATHI 
 Posts: 
 14197 

   NAZ 
 Posts: 
 12875 

   Ibn_Firdaus 
 Posts: 
 11753 

   mustaqill 
 Posts: 
 11488 

   abu_usamah 
 Posts: 
 9944 


   kayrollz 
 Posts: 
 7919 

   mfauzy 
 Posts: 
 7045 

   Muhammady7 
 Posts: 
 6957 

   AqilHaq 
 Posts: 
 6825 

   Abu_Imran 
 Posts: 
 6735 

   Mohd.Ikram 
 Posts: 
 6613 

   Athma_Godam 
 Posts: 
 6591 

   ummimq 
 Posts: 
 5902 

   abuQays 
 Posts: 
 5779 

   Abuputri2 
 Posts: 
 5724 

   cikgurahim 
 Posts: 
 5033 

   abulwafaa 
 Posts: 
 4962 


   abdullah_ameen 
 Posts: 
 4444 

   abuirfan 
 Posts: 
 4409 

   iman_taqwa 
 Posts: 
 4391 

   alak 
 Posts: 
 4351 

   Yusof 
 Posts: 
 4213 



The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners
We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster