Community Forums
PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Berkaitan hal-hal semasa dari politik hingga kepada hal-hal sekeliling kita
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page     Forum IndexIsu semasa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jamaludin
Moderator



Joined: Jun 24, 2008
Posts: 3221
Location: RPT Chepor

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Wed Jan 11, 2012 1:38 am
Reply with quote

hajiustaz_drseiji wrote:
jamaludin wrote:
ibnuabbas wrote:

Kasihan Dr. Hasan Ali. Mudah sungguh penyokong PAS menghina, membakulsampahkan jasa2nya selepas dia terbuang.

bukan penyokong PAS aje yang ada sikap camni...

ini perkara biasa.

pernah berlaku kat Tun, pernah berlaku kat Datuk Seri..

jgn melawan arus mcm ikan salmon.. Very Happy
kalau umno masuk longkang, maka pas pun kena masuk longkang??
aisehman apa punya logiklah
kalau salah tetap salah, tak perlu banding lagi pada org yg sudah salah yg terdahulu

Takkanlah bila kita buka kezaliman ghadafi, kita nak jawab, alah kezaliman firaun dan hitler lagi hebat.....apa logiknya buat statement mcm ni

cara melihat kesalahan dan kesilapan yang dilakukan orang terdahulu ni adalah cara/peringatan seperti yang terdapat di dalam al-qur'an.

manusia ni tak pernah lupa/gagal mengulangi kesilapan yang pernah dilakukan oleh orang2 yang terdahulu. ini bukan logik, tapi kenyataan.

gadapi, saddam hussein, basar asad, mubarak, etc telah terbukti mengulangi kesilapan2 pemimpin tamadun silam.

lihat kebelakang untuk orang yang dihadapan ambik iktibar. ni macam dapat soalan bocor dalam exam lah.. tapi masih jawab salah jugak..

_________________
"It's not where you start in life, it's where you end up"

"The tragedy of life is not death, it is what we allow to die inside us whilst we live"

“I don't know whether war is an interlude during peace, or peace is an interlude during war”
Back to top
View user's profile
alwafiey
Ahli Setia



Joined: Feb 04, 2010
Posts: 2250

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Wed Jan 11, 2012 2:06 am
Reply with quote

Abu_Imran wrote:
ramai yg bleh X-Ray hati manusia untuk tau niat mereka... X-Ray hati Pemimpin tertinggi PAS...X-Ray hati penyokong PAS....X-Ray hati penyokong hassan ali....

luper....hati sendiri x payah X-ray pon ...cume perlu muhasabah diri...

lebih tepat kalau kita benar2 faham konsep x-ray dan konsep kasyaf melalui pengajian bukan internet
Back to top
View user's profile
NAZ
Moderator



Joined: Nov 12, 2008
Posts: 12875
Location: De' C Ni

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Wed Jan 11, 2012 3:23 pm
Reply with quote

dah ada pengganti Hassan Ali....

Dr Rani calon terbaik ganti Hasan Ali, kata Pemuda PAS Selangor

KUALA LUMPUR, 10 Jan — Selepas dipecat keanggotaan sebagai ahli PAS, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali kini berdepan dengan tekanan agar melepaskan jawatan exco kerajaan negeri memandangkan beliau kini bukan lagi “wakil rakyat PAS.”

Semalam Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim meminta Hasan, Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam melepaskan jawatan itu secara sukarela.

Beliau berkata ini kerana amat jelas bahawa beliau tidak lagi mewakili PAS dan kerajaan negeri Pakatan Rakyat itu menghormati keputusan yang diambil oleh parti itu memecatnya.

Keputusan Khalid itu mendapat sokongan penuh Dewan Pemuda PAS Selangor agar pengganti untuk jawatan yang disandang Hasan sejak Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran negeri dari Barisan Nasional (BN) dapat dilantik.

“Menteri Besar juga menyerahkan kepada pimpinan PAS Selangor untuk melantik pengganti kerana kuota exco tersebut adalah untuk parti PAS,” kata Timbalan Ketua Pemuda PAS Selangor Mohd Sany Hamzan dalam satu kenyataan.

Beliau menambah calon yang paling layak untuk memegang jawatan itu adalah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Meru Dr Abdul Rani Osman (gambar), juga merupakan Pesuruhjaya PAS negeri.

“Dr Abdul Rani adalah orang yang selayaknya mengisi kekosongan kuota tersebut, bukan sekadar beliau orang nombor satu PAS di Selangor tetapi beliau cukup dekat dengan rakyat dan cukup prihatin dengan masalah rakyat,” katanya.

Kelmarin Hasan, ADUN Gombak Setia dipecat keanggotaan berkuatkuasa serta-merta kerana mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang bertentangan dengan dasar parti.

my.news.yahoo.com/dr-r...32855.html

_________________
نورعينى احمد
Talent win games, but teamwork and intelligence win championship.
Winners never Quit, Quitters never Win!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
qittunajaib
Beginner



Joined: Jan 06, 2012
Posts: 30
Location: johor

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 5:41 am
Reply with quote

ladiaas wrote:
realDrMAZA Dr Mohd Asri
Pmecatn Hasan Ali -+: (-) 'mcm' sindrom x boleh brbeza pndpt dlm PAS. (+) pmikirn sahara Afghanistan dikikis.

Sweat Drop
HARAP2 DR. hassan ali buat rayuan semula untuk sertai PAS...
Back to top
View user's profile Yahoo Messenger
qittunajaib
Beginner



Joined: Jan 06, 2012
Posts: 30
Location: johor

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 5:45 am
Reply with quote

faisal wrote:
Akhirnya,

Secara Rasmi PAS telah memecat dr. Hasan Ali...

Tahniah Dr. atas ketegasan & prinsip diri...

Takziah Dr. atas keguguran dari jemaah...

semoga pemecatan ini, Dr. hassan ali dpt berehat dgn tenang, dan kembali semula dgn roh yang baru... bersama melaksanakn dasar PAS sebenar
Back to top
View user's profile Yahoo Messenger
faisal
Student L6



Joined: Jun 27, 2008
Posts: 1275

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 6:28 am
Reply with quote

NAZ wrote:
dah ada pengganti Hassan Ali....

Dr Rani calon terbaik ganti Hasan Ali, kata Pemuda PAS Selangor

KUALA LUMPUR, 10 Jan — Selepas dipecat keanggotaan sebagai ahli PAS, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali kini berdepan dengan tekanan agar melepaskan jawatan exco kerajaan negeri memandangkan beliau kini bukan lagi “wakil rakyat PAS.”

Semalam Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim meminta Hasan, Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam melepaskan jawatan itu secara sukarela.

Beliau berkata ini kerana amat jelas bahawa beliau tidak lagi mewakili PAS dan kerajaan negeri Pakatan Rakyat itu menghormati keputusan yang diambil oleh parti itu memecatnya.

Keputusan Khalid itu mendapat sokongan penuh Dewan Pemuda PAS Selangor agar pengganti untuk jawatan yang disandang Hasan sejak Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran negeri dari Barisan Nasional (BN) dapat dilantik.

“Menteri Besar juga menyerahkan kepada pimpinan PAS Selangor untuk melantik pengganti kerana kuota exco tersebut adalah untuk parti PAS,” kata Timbalan Ketua Pemuda PAS Selangor Mohd Sany Hamzan dalam satu kenyataan.

Beliau menambah calon yang paling layak untuk memegang jawatan itu adalah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Meru Dr Abdul Rani Osman (gambar), juga merupakan Pesuruhjaya PAS negeri.

“Dr Abdul Rani adalah orang yang selayaknya mengisi kekosongan kuota tersebut, bukan sekadar beliau orang nombor satu PAS di Selangor tetapi beliau cukup dekat dengan rakyat dan cukup prihatin dengan masalah rakyat,” katanya.

Kelmarin Hasan, ADUN Gombak Setia dipecat keanggotaan berkuatkuasa serta-merta kerana mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang bertentangan dengan dasar parti.

my.news.yahoo.com/dr-r...32855.html

Saya tak setuju beberapa fakta dalam artikel ni...

Ni ADUN saya ni... Dan beliau sahabat bapa saya, dan orang yang bertanggungjawab mem 'baligh' kan saya secara rasmi...

Lumrah dunia, tak sunyi dari aduan...

Cuma harapnya, jangan lah lepas jadi pesuruhjaya bukan sekadar tak nampak batang hidung, malah tak nampak bayang pun... Harapan hatiku... Sweat Drop
Back to top
View user's profile
najib76
Student L7



Joined: Aug 09, 2009
Posts: 1757
Location: Batu Pahat

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 6:46 am
Reply with quote

Faizal maksudkan siapa ? Dr Rani atau Dr Hassan ?
Back to top
View user's profile
faisal
Student L6



Joined: Jun 27, 2008
Posts: 1275

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 6:53 am
Reply with quote

najib76 wrote:
Faizal maksudkan siapa ? Dr Rani atau Dr Hassan ?

Dr. Rani...
Back to top
View user's profile
abulwafaa
Founder



Joined: Jul 09, 2008
Posts: 4962
Location: SA

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 6:58 am
Reply with quote

Abu Urwah tak ada harapan dilantik ke?
_________________
abulwafaa.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
hajiustaz_drseiji
Pro Sunnah



Joined: Aug 14, 2009
Posts: 8459

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 7:02 am
Reply with quote

kenapa afn tak hantar wakil ganti hassan ali.....kata afn nak jadi parti politik koh koh koh
_________________
Saya luaran nmpk baik
Namun hanya Allah yg tahu, diri saya yg sebenar
Back to top
View user's profile
najib76
Student L7



Joined: Aug 09, 2009
Posts: 1757
Location: Batu Pahat

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 7:20 am
Reply with quote

Quote::
kenapa afn tak hantar wakil ganti hassan ali.....kata afn nak jadi parti politik koh koh koh

ayat provokasi ke ?
Back to top
View user's profile
abulwafaa
Founder



Joined: Jul 09, 2008
Posts: 4962
Location: SA

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 7:22 am
Reply with quote

najib76 wrote:


ayat provokasi ke ?

Allah bersama orang-orang yang sabar. Semoga Allah memberi kita kesabaran.

_________________
abulwafaa.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
najib76
Student L7



Joined: Aug 09, 2009
Posts: 1757
Location: Batu Pahat

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 7:30 am
Reply with quote

Jazakallah abulwafaa
Back to top
View user's profile
fakiralkaya
Ahli Setia



Joined: Jul 24, 2008
Posts: 2254
Location: Nusantara

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 8:53 am
Reply with quote

Biarkan kosong - di pangku MB ....... dah tak lama nak bubar pun
Back to top
View user's profile
hajiustaz_drseiji
Pro Sunnah



Joined: Aug 14, 2009
Posts: 8459

PostPost subject: Re: PAS : Good bye Dr. Hasan Ali
Posted: Thu Jan 12, 2012 9:02 am
Reply with quote

najib76 wrote:
Quote::
kenapa afn tak hantar wakil ganti hassan ali.....kata afn nak jadi parti politik koh koh koh

ayat provokasi ke ?
hahaha provokasi ke? bunyi santai je

_________________
Saya luaran nmpk baik
Namun hanya Allah yg tahu, diri saya yg sebenar
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic   Printer Friendly Page    Forum Index Isu semasa
Page 9 of 10
All times are GMT + 8 Hours
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Toggle Content Hadith Today
Buatlah walimah walaupun sekadar seekor kambing

-- HR. Bukari dan Muslim

Toggle Content Pautan Pilihan




Toggle Content Main Menu
 Home Community Members options Forums Search Web Affiliates

Toggle Content Top 10 Download
  1: Tafsir Ibnu Katsir Juz 1
  2: Shahih Sunan Ibnu Majah, Jilid 3
  3: Quran Flash (Tajweed)
  4: Hadith E-Book
  5: Al-Bidayah wa Nihayah, Masa Khulafaur Rasyidin
  6: Tafsir Ibnu Katsir Juz 2
  7: Tafsir Ibnu Katsir Juz 4
  8: Tafsir Ibnu Katsir Juz 3
  9: Quran Explorer
  10: Al-Raheeq al-Makhtum

Toggle Content User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: krolnaim
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 6806

People Online:
Members: 0
Visitors: 97
Bots: 0
Total: 97
Who Is Where:

Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Top Posters
   thtl 
 Posts: 
 45516 

   FATHI 
 Posts: 
 14197 

   NAZ 
 Posts: 
 12875 

   Ibn_Firdaus 
 Posts: 
 11753 

   mustaqill 
 Posts: 
 11488 

   abu_usamah 
 Posts: 
 9944 


   kayrollz 
 Posts: 
 7919 

   mfauzy 
 Posts: 
 7045 

   Muhammady7 
 Posts: 
 6957 

   AqilHaq 
 Posts: 
 6825 

   Abu_Imran 
 Posts: 
 6735 

   Mohd.Ikram 
 Posts: 
 6613 

   Athma_Godam 
 Posts: 
 6591 

   ummimq 
 Posts: 
 5902 

   abuQays 
 Posts: 
 5779 

   Abuputri2 
 Posts: 
 5724 

   cikgurahim 
 Posts: 
 5033 

   abulwafaa 
 Posts: 
 4962 


   abdullah_ameen 
 Posts: 
 4444 

   abuirfan 
 Posts: 
 4409 

   iman_taqwa 
 Posts: 
 4391 

   alak 
 Posts: 
 4351 

   Yusof 
 Posts: 
 4213 



The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners
We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster