Community Forums
Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Berkaitan hal-hal semasa dari politik hingga kepada hal-hal sekeliling kita
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.   Printer Friendly Page     Forum IndexIsu semasa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
saip
Banned User



Joined: Dec 28, 2009
Posts: 3703
Location: johor,malaysia

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 9:40 am
Reply with quote

salam,

cuba fikir sekejap kenapa ada orang geram dengan ulamak saudi, ya banyak fatwa yang memperlekehkan dakwah Ikhwanul Muslimin di mesir, saya rasa saya sudah tidak larat untuk dengar lagi fatwa-fatwa saudi yang memburukkan dakwah ikhwanul muslimin.

Ada yang tidak sabar dengan kejatuhan Raja dan sistem di saudi kerana nak lihat apa reaksi ulamak2 di sana, macam mana dengan kerja dakwah dan sebagainya apabila mendapat pemimpin seperti hosni mubarak.

jadi saya tidak hairan kenapa ramai benci ulamak KSA

wasalam

_________________
Beli Buku kami:

Pendakwah harus merasa kesakitan sebelum di puji.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
ibnuabbas
Ahli Setia



Joined: Dec 25, 2008
Posts: 2931
Location: Klang-Kepong-Shah Alam

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 9:44 am
Reply with quote

saip wrote:
salam,

cuba fikir sekejap kenapa ada orang geram dengan ulamak saudi, ya banyak fatwa yang memperlekehkan dakwah Ikhwanul Muslimin di mesir, saya rasa saya sudah tidak larat untuk dengar lagi fatwa-fatwa saudi yang memburukkan dakwah ikhwanul muslimin.

Ada yang tidak sabar dengan kejatuhan Raja dan sistem di saudi kerana nak lihat apa reaksi ulamak2 di sana, macam mana dengan kerja dakwah dan sebagainya apabila mendapat pemimpin seperti hosni mubarak.

jadi saya tidak hairan kenapa ramai benci ulamak KSA

wasalam

Boleh listkan mana fatwa yang memperlekehkan IM?

Apa kata kamu buka laman web berbahasa Arab. Mungkin kamu akan jumpa pujian2 ulama KSA terhadap Syed Qutb dan Hasan Al-Banna.

Alah, orang IM pun salah juga sebab terlebih dalam mengagungkan 2 tokoh IM ini.

Contoh, mementingkan Tafsir Fi Zilal Al-Quran daripada kitab2 tafsir yang lebih mudah bahasanya atau lebih soleh daripadanya. Lagipun TFZAQ itu hanya buku semata2.

_________________
My Blog - www.murabi6.wordpress.com

MuRabi6, Aufa Hannan, Cream Of Society, Alim Mujahid, Ibnu Taymiyyah dan Az-Zahabiy
Back to top
View user's profile Visit poster's website Yahoo Messenger
saip
Banned User



Joined: Dec 28, 2009
Posts: 3703
Location: johor,malaysia

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 9:47 am
Reply with quote

cuba lihat fatwa syaikh robi' dan beberapa gengnya di saudi...

saya cukup kesal dengan salafi muda mempromote fatwa syaikh ni dan beberapa gengnya untuk kutuk mengutuk serta keji mengeji dakwah ikhwanul muslimin sehingga di bawa ke malaysia.

ya, saya banyak baca fatwa syaikh muhammad hassan, beliau antara memuji ketokohan syed qutub dan hassan al-banna, serta bin baz dan al-albani

_________________
Beli Buku kami:

Pendakwah harus merasa kesakitan sebelum di puji.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
zayed
Panel Fiqh



Joined: Aug 03, 2008
Posts: 620

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 9:49 am
Reply with quote

kalau khilafah ala minhaj nubuwwah ini menolak sistem monarki, apakah pula khilafah sultan salahuddin al-ayyubi, sultan muhammad al-fateh, muawiyyah dan anaknya yazid atau umar abdul aziz, khilafah bani abbasiyah, umayyah, dan seterusnya pemerintah bani utmaniyyah yg terakhir? apakah kita tidak mengiktiraf kekhilafahan mereka?
Back to top
View user's profile
saip
Banned User



Joined: Dec 28, 2009
Posts: 3703
Location: johor,malaysia

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 9:52 am
Reply with quote

saya mengiktiraf Umar abd aziz, salahuddin al-ayubi , muhammad al-fateh ...


yazid bin muawiyyah banyak memudharatkan , saya malas cakap banyak tentang family muawiyyah, sudahla saya bersangka baik sahaja sebab beliau adalah sahabat Nabi.

Saya pun tdak suka sistem monarki, sebab apa? sebab sistem ini kadangkala menzalimi rakyat bila mendapati pemerintahnya zalim yang amat. Tiada cara lain... apa ulamak akan buat ? kalian pernah duduk di zaman al-hajjaj ke?

mana sistem Nabi yang mengamalkan perlantikan atas dasar amanah ? apa gunanya sistem syura' ?

_________________
Beli Buku kami:

Pendakwah harus merasa kesakitan sebelum di puji.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
suratan
Dalam Perhatian



Joined: Apr 20, 2010
Posts: 89

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 10:05 am
Reply with quote

mustaqill wrote:
seburuk-buruk Saudi tu, dialah satu-satu kerajaan Salafiyah selepas pemerintahan zaman Sahabat...


ko ni mimpi di siang hari ke apa bai?

ke ko ni dah keracunan pemikiran oleh para penerima biasiswa belajar di KSA?

Kerajaan Salafiyah iktiraf negara haram Israel ya? Kerajaan Salafiyah suka adakan hubungan akrab bagai isi dengan kuku dengan negara pengganas dan kufar Amerika?

bagunla skit dan bukak mata dari mimpi siang hari ko tu?

sape yang sebut KSA negara salafiyyah?
Back to top
View user's profile
alak
Banned User



Joined: Nov 11, 2009
Posts: 4351
Location: bila nak turun sini?

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 10:07 am
Reply with quote

sekurang-kurangnya sultan Salahuddin, Umar bin Abd Aziz tu semua kantungnya tidak sebanyak kita ketika menjawat jawatan ketua umat.
_________________
awas! anda diperhatikan.

gua masih belum setel sama itu Ostad Helmi atau Ultraman. bila lu mau mari Johor?
Back to top
View user's profile Yahoo Messenger
zayed
Panel Fiqh



Joined: Aug 03, 2008
Posts: 620

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 10:45 am
Reply with quote

saip wrote:
saya mengiktiraf Umar abd aziz, salahuddin al-ayubi , muhammad al-fateh ...


yazid bin muawiyyah banyak memudharatkan , saya malas cakap banyak tentang family muawiyyah, sudahla saya bersangka baik sahaja sebab beliau adalah sahabat Nabi.

Saya pun tdak suka sistem monarki, sebab apa? sebab sistem ini kadangkala menzalimi rakyat bila mendapati pemerintahnya zalim yang amat. Tiada cara lain... apa ulamak akan buat ? kalian pernah duduk di zaman al-hajjaj ke?

mana sistem Nabi yang mengamalkan perlantikan atas dasar amanah ? apa gunanya sistem syura' ?

apa yg memudaratkan?
dan bila pula yazid menjadi sahabat nabi S.A.W ?
Back to top
View user's profile
saip
Banned User



Joined: Dec 28, 2009
Posts: 3703
Location: johor,malaysia

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 10:47 am
Reply with quote

zayed wrote:
saip wrote:
saya mengiktiraf Umar abd aziz, salahuddin al-ayubi , muhammad al-fateh ...


yazid bin muawiyyah banyak memudharatkan , saya malas cakap banyak tentang family muawiyyah, sudahla saya bersangka baik sahaja sebab beliau adalah sahabat Nabi.

Saya pun tdak suka sistem monarki, sebab apa? sebab sistem ini kadangkala menzalimi rakyat bila mendapati pemerintahnya zalim yang amat. Tiada cara lain... apa ulamak akan buat ? kalian pernah duduk di zaman al-hajjaj ke?

mana sistem Nabi yang mengamalkan perlantikan atas dasar amanah ? apa gunanya sistem syura' ?

apa yg memudaratkan?
dan bila pula yazid menjadi sahabat nabi S.A.W ?

maaf kalau enta salah faham, saya katakan Muawiyyah sahabat Nabi...

memudharatkan bila dapat pemerintah seperti yazid bin muawiyyah

_________________
Beli Buku kami:

Pendakwah harus merasa kesakitan sebelum di puji.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
nawawi
Pro Sunnah



Joined: Jun 26, 2008
Posts: 3969
Location: Shah Alam, Selangor

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 11:06 am
Reply with quote

Pemerintah Saudi sedia ada lebih baik berbanding jika naiknya pemerintah berfikrah Hizbut Tahrir dan Syi'ah.

Bahkan pemerintah Malaysia jauh lebih baik berbanding mereka yg berfikrah terorris dari kalangan Hizbut Tahrir dan Syi'ah!

Tidaklah kekejaman al-Hajaj B. Yusuf ats-Tsaqafi itu dikalahkan oleh King Saudi... Dan tidak pula para ulama Ahlus Sunnah wa-Jama'ah bersetuju agar al-Hajjaj yang tidak terselindung kekejamannya lagi maklum itu diberontaki...

Jadi, kepada siapakah kalian berpihak dan mengambil mazhab?

Adakah kalian sebaik Musa dan Harun yg berhadapan dengan sejahat-jahat manusia bergelar Fir'aun?

_________________
an-nawawi.blogspot.com | fiqh-sunnah.blogspot.com | bahaya-syirik.blogspot.com | aqidah-wa-manhaj.blogspot.com | galeriniaga.blogspot.com | www.youtube.com/user/atsary


Last edited by nawawi on Sun Mar 06, 2011 11:08 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website Yahoo Messenger
zayed
Panel Fiqh



Joined: Aug 03, 2008
Posts: 620

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 11:07 am
Reply with quote

saip wrote:
zayed wrote:
saip wrote:
saya mengiktiraf Umar abd aziz, salahuddin al-ayubi , muhammad al-fateh ...


yazid bin muawiyyah banyak memudharatkan , saya malas cakap banyak tentang family muawiyyah, sudahla saya bersangka baik sahaja sebab beliau adalah sahabat Nabi.

Saya pun tdak suka sistem monarki, sebab apa? sebab sistem ini kadangkala menzalimi rakyat bila mendapati pemerintahnya zalim yang amat. Tiada cara lain... apa ulamak akan buat ? kalian pernah duduk di zaman al-hajjaj ke?

mana sistem Nabi yang mengamalkan perlantikan atas dasar amanah ? apa gunanya sistem syura' ?

apa yg memudaratkan?
dan bila pula yazid menjadi sahabat nabi S.A.W ?

maaf kalau enta salah faham, saya katakan Muawiyyah sahabat Nabi...

memudharatkan bila dapat pemerintah seperti yazid bin muawiyyah

Ummu Haram menceritakan bahawa beliau mendengar Rasulullah s.a.w bersabda, Tentera pertama yang berperang menggunakan jalan laut telah
pasti akan mendapat Syurga Allah. Kata Ummu Haram, "Adakah aku termasuk di kalangan mereka?" Rasulullah menjawab, "Ya, kamu di kalangan mereka", Nabi s.a.w berkata lagi, "dan pasukan tertera terawal di kalangan umatku yang menyerang negara Qaisar (Konstantinopel), maka telah diampunkan bagi mereka dosa-dosa mereka. Ummu Haram
bertanya lagi, "aku termasuk di kalangan mereka?" Rasulullah s.a.w berkata, "Tidak" [Bukhari, Kitab Jihad, No 2707/ Muslim, Kitab Imarah, 3535]

yazid mengetuaikan armada tentera laut islam menyerang qaisar, diungkap dlm sahih bukhari. malangnya dikatakan mudharat dan lebih menghairankan nabi mendoakan keampunan mereka!
Back to top
View user's profile
abu_naila
Student L1



Joined: Feb 28, 2010
Posts: 211
Location: Wangsa Maju Malaysia

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 11:08 am
Reply with quote

Tread ini membuatkan kita mengetahui bahawa diAFN mengumpul banyak fikrah dan banyak manhaj. Kesannya banyak percanggahan dan banyak pertikaian. Siapa yang boleh menjelaskan permasalahan dan meredakan keadaan jika panel-panel pun disanggah.
_________________
ALLAH MAHA MENGETAHUI SEGALA SESUATU SAMA ADA ZAHIR ATAU TERSEMBUNYI. INGATLAH!
Back to top
View user's profile Yahoo Messenger
azruldamasutra
Student L6



Joined: Aug 29, 2008
Posts: 1253

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 11:12 am
Reply with quote

Salam...

Menarik tajuk ini..

Ambo sokong sangat2 kejatuhan rejim2 arab2 termasuk Saudi...

Tapi sebelum jatuh Saudi, arap2 orang arab semua jatuhkan pemerintah zalim republik Syiah Iran dan Labenon lu...

Ni ibu kejahatan dunia....bapak kejahatan dia Israel..anak2 dia balaci2 regim arab dan US!

Lepas jatuh depa ni, baru tumbangkan Saudi...

_________________
www.mymaktabaty.com/20...an_06.html

pkspiyungan.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
abu_naila
Student L1



Joined: Feb 28, 2010
Posts: 211
Location: Wangsa Maju Malaysia

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 11:24 am
Reply with quote

HApuskan saudi?

Istilah macam blood hunter ja. Nak menghapuskan kerajaan jika buat kesalahan. Kiranya pemerintah wajib maksum. Eloklah, fikrah syiah dah menular didalam kepala, memberontak, akhirnya meletakkan imam mereka maksum.

Negara saudi tu aman damai, kalau tak naik elaun dan gaji pun rakyat tak miskin melarat. Dah berzaman bantuan diberikan pada semua rakyat.

Saluran wang zakat sampai kepada rakyat miskin seperti yang diperintahkan oleh Islam.

-Kalau hal hubungan diplomatik raja dengan pemerintah luar itu kita rasakan zalim, adakah kita tahu setiap satu tindakan Raja Abdullah tu? Dan kita ni jenis merobek hati manusia dan scan ke?

- Kalau songlap duit negara berlaku disaudi, adakah sama macam dinegara lain sampai rakyat kemiskinan? Disaudi rakyat kaya raya, kerajaan pun kaya. Apa yang zalim disana? Ya, dosa kerajaan atas guna wang itu tetap dosa. Dan adakah kita tahu sebab apa wang itu diambil dan benarkah berita ttg wang tu? Atau hanya rekaan dari musuh dalam selimut.


- Berbaik sangkalah dengan negara yang menegakkan sunnah Nabi SAW dan mempertahankan hukum Islam habis-habisan.

- Jika disenaraikan kebaikan yg dilakukan oleh kerajaan Saudi dari sudut dakwah salaf, mmg sangat besar dan tak mampu kita tandingi.

-Jika disenaraikan wang bantuan ke luar negara seperti palestin, afghan dan negara2 yang ditindas, maka saudi adalah yang paling banyak memberi sumbangan dan bantuan.

- Adakah kita jenis menghukum tanpa melihat maslahat, mudharat, mafsadah?

Wallahua'lam.

_________________
ALLAH MAHA MENGETAHUI SEGALA SESUATU SAMA ADA ZAHIR ATAU TERSEMBUNYI. INGATLAH!
Back to top
View user's profile Yahoo Messenger
ibnuabbas
Ahli Setia



Joined: Dec 25, 2008
Posts: 2931
Location: Klang-Kepong-Shah Alam

PostPost subject: Re: Regim Saudi bimbang nasibnya menjadi seperti Ben Ali
Posted: Sun Mar 06, 2011 11:25 am
Reply with quote

Pendapat saya agar artikel2 yang tiada fakta terutamanya dari Hizbut Tahrir ini di"bakulsampah"kan.
_________________
My Blog - www.murabi6.wordpress.com

MuRabi6, Aufa Hannan, Cream Of Society, Alim Mujahid, Ibnu Taymiyyah dan Az-Zahabiy
Back to top
View user's profile Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.   Printer Friendly Page    Forum Index Isu semasa
Page 7 of 10
All times are GMT + 8 Hours
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next



Jump to:  


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum


Toggle Content Hadith Today
Dari Ammar bin Yasir berkata, ia mendengar dari Rasulullah SAW berkata : "Tiga yang tidak memasuki syurga sampai bila-bila iaitu Si DAYUS, si wanita yang menyerupai lelaki dan orang yang ketagih arak" lalu sahabat berkata : Wahai Rasulullah, kami telah faham erti orang yang ketagih arak, tetapi apakah itu DAYUS? , berkata nabi : "Iaitu orang yang tidak memperdulikan siapa yang masuk bertemu dengan ahlinya (isteri dan anak-anaknya)

-- HR. at-Tabarani

Toggle Content Pautan Pilihan




Toggle Content Main Menu
 Home Community Members options Forums Search Web Affiliates

Toggle Content Top 10 Download
  1: Tafsir Ibnu Katsir Juz 1
  2: Shahih Sunan Ibnu Majah, Jilid 3
  3: Quran Flash (Tajweed)
  4: Hadith E-Book
  5: Al-Bidayah wa Nihayah, Masa Khulafaur Rasyidin
  6: Tafsir Ibnu Katsir Juz 2
  7: Tafsir Ibnu Katsir Juz 4
  8: Tafsir Ibnu Katsir Juz 3
  9: Quran Explorer
  10: Al-Raheeq al-Makhtum

Toggle Content User Info

Welcome Anonymous

Nickname
Password

Membership:
Latest: krolnaim
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 6806

People Online:
Members: 0
Visitors: 100
Bots: 0
Total: 100
Who Is Where:

Staff Online:

No staff members are online!

Toggle Content Top Posters
   thtl 
 Posts: 
 45516 

   FATHI 
 Posts: 
 14197 

   NAZ 
 Posts: 
 12875 

   Ibn_Firdaus 
 Posts: 
 11753 

   mustaqill 
 Posts: 
 11488 

   abu_usamah 
 Posts: 
 9944 


   kayrollz 
 Posts: 
 7919 

   mfauzy 
 Posts: 
 7045 

   Muhammady7 
 Posts: 
 6957 

   AqilHaq 
 Posts: 
 6825 

   Abu_Imran 
 Posts: 
 6735 

   Mohd.Ikram 
 Posts: 
 6613 

   Athma_Godam 
 Posts: 
 6591 

   ummimq 
 Posts: 
 5902 

   abuQays 
 Posts: 
 5779 

   Abuputri2 
 Posts: 
 5724 

   cikgurahim 
 Posts: 
 5033 

   abulwafaa 
 Posts: 
 4962 


   abdullah_ameen 
 Posts: 
 4444 

   abuirfan 
 Posts: 
 4409 

   iman_taqwa 
 Posts: 
 4391 

   alak 
 Posts: 
 4351 

   Yusof 
 Posts: 
 4213 



The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners
We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster